Jag är salig!

 
En helg med dessa två har passerat och jag är så där salig som man är efter att ha varit omgiven av sina bästa vänner. Vi har blandat fest och lugn med skratt och allvar.
 
 
Det började i fredags på Pustervik. Timo Räisänen på scen. Han var märkbart rörd över att spela på hemmaplan och jag som längtat efter att höra honom live kunde inte annat än njuta.
 
 
Han bjöd på en bra blandning av gammalt och nytt. Jag är tyvärr inte såld på nya plattan, men den är helt ok. Tack och lov spelade han de flesta av mina favoritlåtar som "My Valentine", "I'm Indian" och "Fear no darkness, promised child".
 
 
Efter konserten gjorde han sig tillgänglig genom att sälja skivor och snacka med folk. Vi gick upp en våning, men när jag skulle ner på toa stod han kvar och pratade med en man. Alla andra hade lämnat honom. När det blev min tur flög han på mig med världens kram. Det var roligt. Jag tackade för konserten och sa:
- Du, "My Valentine"...
- Bästa låten ever, sa Timo.
- Ja, den är makalöst bra, sa jag och så log vi stort båda två.
 
Vi hängde kvar på Pustervik ett tag och när vi kom hem satt vi i köket, käkade knäckemackor (som vi ofta gjorde under vår internattid), spelade gitarr och sjöng.
 
 
Det blev en ganska lång frukost i går innan vi till slut kom på benen och begav oss till Feskekörka. Vi hade bestämt oss för att göra sushi och tänkte se om vi kunde hitta något trevligt att ha på. Det blev hälleflundra och svärdfisk. (L på den här bilden ser jag din dotter i dig!)
 
 
Jag älskar att gå på sånna här ställen och kika på alla roliga fiskar och skaldjur och varje gång tänker jag att jag skulle gå dit oftare och handla.
 
 
Kolla in humrarna! Den till vänster är skitstor! När vi handlat klart åkte vi hem och förberedde maten och sedan...
 
 
...begav vi oss till Liseberg. Tack vare kylan som svepte in över Göteborg igår fick man en aning julfeeling trots barmark.
 
 
Två glada tjejor på väg upp till tornet där det var diverse utställningar och försäljning av hantverk.
 
 
Det enda jag tyckte var kul var den här hästen som ser alldeles deppig ut.
 
 
Vi handlade lite av varje. Jag köpte fudge. Den ligger i kylen och bara väntar på att jag ska bli sugen. Vi provsmakade en del också. Massa goda ostar bland annat. Och renkött, men det spottade jag ut för att det smakade så köttigt. Konstigt.
 
 
Vi spelade också, men vi var mer lyckosamma i handeln än spelet. När vi (jag och L) frös tog vi vagnen tillbaka hem till mig och till sushiskapandet.
 
 
Jag har faktiskt aldrig varit med och gjort godare sushi än den vi fick till igår. Vi gjorde till och med egen sushiomelett, men den smakade mer som pannkaka. En bra sak var också att snälla J kopplade ihop mitt 5.1-system till tv:n medan jag och L fixade maten så nu kan jag lyssna på musik och njuta av den på ett helt annat sätt. Underbart!
 
 
Ja, vi åt upp nästan alltihop. Löjligt gott!
 
Tack mina fina vänner för en härlig helg. Med er är jag alltid glad och jag tycker så himla mycket om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0