Lördag med bästa vänner



Det blev uppgång ganska tidigt i lördags. Jag tog min bil och körde i riktning mot Alingsås. På vägen plockade jag upp min vän K i Gråbo. I Alingsås överraskade vi vännen B där hon ställde ut sina foton tillsammans med sina hantverkskollegor. Nog blev hon överraskad också! Det var roligt. Jag köpte en almanacka och vykort av henne.



På väg tillbaka mot Gråbo stannade vi till i Hemsjö där man lätt köper löjligt mycket godis ...



K:s make D, min fina vän, hade jobbat i makarnas hus medan vi var i Alingsås. Här är det skåpet till handfatet som monteras ihop.



Jag fick uppdraget att täppa till och måla över alla spikhål i taklisterna på övervåningen.



Det blev många vändor upp och ner på stegen samt kladdiga fingrar.



De nyblivna makarna är väldigt fina på att samarbeta ...



Kaffe måste man ha för att kunna jobba bra.



Sen gick vi brudar ner i källaren och körde över väggarna med vitfärg.



Passar inte verktygen får man helt enkelt justera dem.

Efter fem jobbtimmar i huset bar det hem till parets tillfälliga bostad för middag, massa tjöt, mer kaffe och spel. Trött, nöjd och glad somnade jag sen.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Johansson

Vilken överaskning.Helt plötsligt stod du/ni där.

Jag blev alldeles sprallig. Hoppas att vi ses snart igen.

kram kram

2012-05-06 @ 20:51:28
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Det var härligt att ses även om det var en kort stund! Hörs snart. Kram

2012-05-06 @ 22:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0