Som livet ska va








Igår kväll skrev jag på fejan att jag älskar Göteborg och att jag älskar att bo här. Det är så innerligt sant. Här kan jag leva det liv jag vill leva. Här finns de val som jag vill ha att välja mellan.

Sedan flytten hit har jag många gånger om upplevt att det blev precis som jag önskade, att allt jag saknade i Småland faktiskt finns här. Det var inte bara en glorifierande bild jag målade upp. Gårdagen är ett lysande exempel på det.

Jag och några kollegor ville umgås och utnyttja det fina vädret så efter jobbet tog vi oss till Slottsskogen där det blev korvgrillning och massa gott snack.

Framåt niotiden lämnade jag kollegorna för Pustervik. Där spelade Augustifamiljen med gästartister (Uno Svenningsson, Magnus Carlsson, Idiot Wind och Kristoffer Ragnstam). Jag hann höra några låtar i första setet, pratade med S och några av hans musikkollegor i paus och kunde sen njuta av hela set två.

När jag kom ut därifrån var klockan runt elva, kvällen var alldeles ljummen och jag var alldeles lycklig! Ja, det är det här som är livet. Det är så här jag vill att det ska vara och det är så här det är. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lyckliga du : )

2012-05-24 @ 22:11:01
Postat av: Inger A

Hej Sofie!

Är det Linda och Vilgot som är på den översta bilden? Tycker det ser ut så...

Kram

2012-05-29 @ 21:27:38
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Inger, det kanske det är! Jag har inte en aning. Personerna råkade bara passera när jag fotade.

Kram kram

2012-05-29 @ 22:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0