Om quizet



Quizet om mig var kul! Både att göra och att se er svara. Inte för att jag faktiskt såg er svara, däremot har jag kunnat se resultaten och vilka svar som har klickats i. De allra flesta lyckades skrapa ihop sex-sju poäng av tio möjliga. Några få fick åtta rätt och några fick fyra eller fem rätt. Två personer svarade inte alls utan klickade bara fram svaren. Fegt! Två personer fick full pott! Dessa två har inte gett sig till känna, men det hade varit roligt att veta vilka de var.

Jag tänkte dela med mig av en del kommentarer jag fick angående quizet:

"Grymt kul :-) jag hade 70% rätt, det var väl inte så illa"

"Ja med, besviken på att du har ändrat dig på vissa punkter...:P" (Skriven efter kommentaren ovan, därav syftningen.)

"‎80 procent tycker jag får vara godkänt, även om du har fel svar på två frågor ;)"

"Har inte scoutåren satt djupare spår än så... Alltid redo!!!"

Det var ganska många som trodde att mina motton var Alltid redo samt Ja är roligare än nej. Men det var alltså fel. Jag kan nog säga det sistnämnda emellanåt för det är verkligen roligare att säga ja än att säga nej, men mitt motto är det inte. För just det där fick mig att gå in i väggen för ett antal år sedan. Nu har jag lärt mig att säga nej. Det är svårt. Rätt motto var alltså: Det handlar om inställning samt Ingen mjölk, ingen mat. Det där om mjölk kanske är ett knepigt motto, men för mig är det glasklart och det leder vidare till nästa fråga.



Frågorna om min favoritaffär (Mataffären tätt följd av random loppis) och mina tre favoritämnen (Måleri, sport och musik) var de frågorna som de flesta hade rätt på och var länge hundraprocentigt rätt. Men sen sket det sig för det blev ett felaktigt svar på vardera fråga till sist.

"‎3 fel... Eller 7 rätt. Beror på hur man ser på saken, antar jag."

"‎60%. Jag är inte nöjd Soffan :("

"Så vad det med den kunskapen om dig.( hälften rätt) Men roligt har jag ihop med dig."

Ja, det var kanske inte så lätt och det var väl inte meningen heller. På några av frågorna var ett svar uteslutet medan två var tänkbara. Just på dessa gick några bet, gissar jag. Så var det för personen bakom kommentaren nedan i alla fall:

"Fick 50% på ditt quiz. Och dom jag svarade fel på var för att jag velade mellan det rätta och det jag svarade. Det enda svar jag blev förvånad över var fobin."



92 procent hade koll på mina syskon. Det tyckte jag var bra för det är inte lätt att hålla reda på, men fem ska det vara. Det var i alla fall ingen som trodde att jag var ensambarn. 54 procent trodde att UnderbaraClara är min bloggfavorit. Nog för att jag läser henne, men inget slår Konstgrepps-Karin. Hon är en härlig kreatör som alltid får mig att skratta.



När det gäller frågan om mitt yrkesmässiga mål var det ingen som trodde att jag ville öka min lön med 1 000 spänn per år. Kanske för att ni fattar att det är orimligt, men jag är ändå glad att ingen trodde att jag hade ett sådant pengafokus. Det är tid att måla som jag vill ha. Och visst, det i sig kräver en hyfsad lön för att jag ska ha råd att jobba deltid.

Till sist. Ni som trodde att jag ville ha hund. Haha! Kanske det var mitt käcka tillägg om människans bästa vän, men näe, jag gillar inte hundar. Alls.

Tack för att ni svarade på mitt egoquiz. Som jag skrev inledningsvis, det var riktigt roligt och det är inte omöjligt att det dyker upp fler quiz fram över.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag hade alla rätt, MEN, det var tur, grunnade länge på bloggen, kryssade Clara och ångrade mig precis innan rättningen till Karin :-) Fin bild på dig som liten, trodde nästan det var jag först!

/Systra di <3

2012-05-21 @ 20:26:26
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Bra gjort! Fotot är min absoluta favorit bland bilderna på mig som barn. Vi var väl som mest lika som små :)

2012-05-22 @ 13:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0