Klar!



Eller nästan helt klar i alla fall. Det som ska göras nu kommer inte att förändra målningen något nämnvärt. Lite puts kvar bara. Ett sätt är att bara bestämma att den är klar för jag skulle nog kunna hålla på och pilla i all evig tid annars. En vän har tingat den här tavlan. Få se om hon fortfarande är intresserad, annars är den så klart till salu. Den är 50x50 cm stor och priset är 1 100 kronor.

Parallellt har jag två andra tavlor igång. Båda två beställningstavlor. Jag hoppas att jag hinner att måla klart båda två i helgen, men det hänger på förkylningen som härjar i kroppen nu. Jag har gått med halsont sen i måndags. Igår var jag helt matt och i morse när jag vakna var jag snorig. Ändå känns det inte som om förkylningen har brutit ut än. Vad jag vill säga med det är att jag kanske inte kommer att orka måla. Det vore synd.

En annan grej jag håller på med för tillfället är att skriva. Da! Det gör jag ju jämt! Jo, men nu har jag börjat på en bok. Jag vet att det låter pretentiöst, men om jag säger att detta är den tredje i ordningen som jag börjar på och att det brukar ta stopp när jag nått typ 30 sidor ...

Hur som helst. Denna gång jobbar jag lite annorlunda. Förutom själva tråden i boken så har jag lagt ner en del jobb på mitt persongalleri. Det är vansinnigt roligt. Självklart blir det en salig blandning av karaktärer och inspirationen hämtar jag så klart ifrån människor i min omgivning. Det kommer att finnas citat hämtade från verkligheten också. Jag har samlat länge i huvudet.

Det där pusslandet är otroligt kul och jag har grubblat en del på alla bakgrundsfigurer. Man behöver ha några sådana som liksom fyller ut. Ungefär som statister i en film. Med andra ord krävs det ganska många personer. I alla fall till min berättelse.

Jag har inte hunnit särskilt långt ännu. Typ 19 000 tecken. För att det ska bli en vettig bok kanske jag skulle behöva skriva 500 000-700 000 tecken. På ett sätt kanske det är dumt att berätta om det här projektet. Det kanske blir som en belastning att folk vet, att det sätter krokben på berättarivern. Å andra sidan, tänker jag, vilken dålig skrivare som faller för en sån sak i så fall. Då kunde jag lika gärna låta bli att skriva från början.

Vi får se hur det går. Än så länge har jag väldigt roligt. Om jag skriver 5 000 tecken om dagen skulle det ta mig 120 dagar att få ihop boken. Och 5 000 tecken är inte svårt att skriva. Det orkar jag med vid sidan av jobbet. I övrigt har jag inga större förhoppningar, men självklart skulle jag vilja ge ut om boken blev klar. Nu för tiden kan man ju göra det på egen hand.


Kommentarer
Postat av: sara

Får jag köpa den? :D

2012-06-05 @ 16:24:03
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Självklart! Lägre pris för dig dock :)

2012-06-05 @ 16:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0