Arbetshörnan klar



Som utlovat kommer här bilder på resultatet av bordsskruveriet. När bordet väl var färdigmonterat med hylla och allt ville jag självklart fixa allt runt omkring. Ställa rätt sakerna och hänga upp några tavlor. Klockan tickade ju på som hon brukar och helt plötsligt fick jag väldigt bråttom. Tur för mig att jag duschade redan innan frukost idag. Till lunch fick det bli en omelett och mellan tuggorna slängde jag ihop förra inlägget och därefter hastade jag iväg till jobbet.



När hyllan kom på plats blev bordet väldigt litet. Det borde jag förstått, men när jag mätte och kände efter tänkte jag att det skulle funka. Det kommer det säkert att göra. Annars får jag köpa en större skiva när jag har bättre med pengar och så får någon ärva den här.

Huvudtanken är ändå att ha en plats för målarsakerna och att köpa ett ståstaffli. Då behöver jag inte bordsyta för att måla. Bara för att ha alla saker på. Och så ska jag ha symaskinen på bordet ibland, så klart.

Åh! Jag är så nöjd med min lilla hörna. Stor skillnad mot att ha ett helt arbetsrum som jag hade i Värnamo, men det blev faktiskt bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Det känns så där pyssligt och inspirerande som jag hade hoppats. Får se om jag känner ro nog att måla i morgon innan jobbet.

Dessbättre blir ju dagarna bara ljusare och ljusare nu så snart kan jag nog måla även efter jobbet. Det kan jag väl göra nu med i och för sig, men jag gillar inte att måla i lampsken. Färgerna ter sig inte likadant som i dagsljus. Jag vill åtminstone börja måla en tavla i dagsljus, sen kan jag fortsätta med skummare sken.

Lägenheten i stort artar sig! Jag har några lådor som ska upp på vinden. Helst vill jag gå igenom dem först och det bävar jag för lite. Så kanske lika bra att slänga upp dem och ta genomgången nästa flytt ...

För att verkligen färdigställa det sista behöver jag förvaring i både hallen och i sovrummet. Innan jag har bestämt mig för vad jag vill ha och till dess jag har råd att skaffa det får några av lådorna stå ouppackade. Så är det bara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du, jag hade också skrivbord i den lilla hörnan! Men inte var det hälften så kreativt som ditt, mer dator och en himla massa sladdar..väldigt kul att se hur fint du gör det!



Kram Jennifer

2012-03-14 @ 19:36:25
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Så också din bror :) Ett bra ställe att ha skrivbordet på helt klart!

Hoppas du kan komma förbi vid tillfälle och se allt live.

Kram kram

2012-03-14 @ 19:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0