Tid att vara kreativ



Det känns så himla bra med nya jobbet. Jag har fått massa pepp både från kollegor och chefer och jag känner själv att jag gör framsteg och är i det närmaste självgående. En del saker är ganska knepiga och idag gick mycket tid åt att försöka lösa problem med sidfördelning mellan annonser och redaktionellt material. Inte helt lätt.

Kanske svårare också då jag ännu inte har det fulla ansvaret. Det har fortfarande kvinnan jag ska vikariera för. Nu delar vi på tjänsten. Jag jobbar alltså halvtid och kommer så att göra tills hon går hem på heltid. Vilket senast blir från april. Som upplägget är nu jobbar hon 8-12 och jag 13-17. Överlämning kör vi mailledes, vilket fungerar bra hittills.

Den här veckan har förmiddagarna mest försvunnit i ingentinget. Tröttheten har varit för påtaglig. Nackdelen är att dagarna känns lätt meningslösa när allt man gör är att jobba fyra timmar. Visserligen har jag varit social å det grövsta både igår och idag, men jag tänker mer på det kreativa.

Jag har ju alla förutsättningar att både sy och måla massor. Om jag går och lägger mig i bra tid varje kväll och går upp vid åtta istället för att ligga och dra mig framåt tio som jag gjort nu. Då skulle jag ha åtminstone tre timmar varje förmiddag till att vara kreativ.

Bonusarna om jag fick in den rutinen är att jag skulle vara mer nöjd med livet, jag skulle må bättre (att vara kreativ är som meditation och vitamininjektion för själen) och dessutom skulle det bli fler kreativa inslag på bloggen, vilket ju faktiskt är mitt grundsyfte med den.

Så! Vad väntar jag på?! Ja, jag är inte redo att starta i morgon, men på måndag. Då borde jag smyga igång med mitt nya strukturerade liv. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0