Snart ser det ut så här ...



Jag var ute och gick en sväng alldeles nyss. Luften var frisk, lite kylig med några tunna dofter från knoppar som kryper ur sina skal. Det ska visserligen bli kallare väder, men det dröjer nog inte länge till innan vitsippemattorna breder ut sig. Till dess njuter jag av att bläddra i bilder från tidigare vårar. Just denna är från Osudden i Värnamo.

Det här är i sanning den bästa årstiden. Allergier och trötthet till trots. Jag njuter något så oerhört av att se hur det gröna kommer fram och hur luften och temperaturen förändras. Det är en skön känsla att hänga vinterjackan längst in och stoppa undan halsduk och vantar.

Annars är jag rätt matt just nu. Vi har deadline på jobbet i morgon och det är fortfarande en hel del att göra. Lägg där till att det igår eftermiddag dök upp helt nya saker som vi fick ta tag i. Dessutom hade jag så här i slutminuterna en sedan länge inbokad intervju. Texten fick jag kasta ihop så fort jag bara kunde. Tack och lov för snubben som var både välformulerad och informativ i sina uttalanden. Det var lätt att skriva texten. Kanske ett litet tack och lov till mig också som hade klurat ut frågor som han kunde svara på och ville prata om.

Nu ska jag röja lite grann innan jag försoffar mig helt. I morgon får jag finbesök! Tjoho!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0