Grym helg!




Jag har haft besök av en god vän i helgen. Vi har inte setts sen i somras. Känns som en evighet sen och vi hade verkligen mycket att prata igenom. Hon kom i fredags eftermiddag och ytterligare en vän anslöt sig till oss för middag hemma hos mig. Vi satt och pratade en bit in i natten. Väldigt gott!

I går gick jag och min vän upp ganska tidigt. Åt frukost i lugn och ro och gav oss sedan ut på en second hand-runda. Första målet var att hitta en liten garageloppis i Masthugget. Jag var där med min syster för en halv evighet sen och dit har jag velat tillbaka.

Det är en man som köper dödsbon, tror jag, och säljer sen prylarna i sin affär som man kommer till genom garaget. (Översta bilden.) Han har inga priser på sina saker utan sätter dem lite godtyckligt beroende på varan och säkert också kunden.

Min vän hittade lampan, men det var jag som köpte den. 50 kronor fick jag betala. Färgmässigt kanske den inte passar perfekt hemma hos mig, men den är så fin att jag inte kunde motstå. Jag har ett litet hörn i vardagsrummet som jag inte vet hur jag på bästa sätt ska nyttja. Det slog mig att jag har en del snygga smålampor. Jag kanske skulle göra som ett litet lamphörn. Tror att det kan bli nice.

Igår besökte vi även Ebbe & Haldis samt Myrorna. Åt sushilunch på stan, handlade mat för kvällen och begav oss hemåt. Kvällen tillbringade vi med Melodifestivalen och vi kunde båda konstatera att det var längesen man var så nöjd med vinnaren.

Nu har vännen lämnat mig och lägenheten känns tom. Det blir förmodligen soffan resten av dagen för min del. Jag har två tidningar att läsa och några tv-program att kolla ikapp. Plus att förkylningen inte ger sig. Både igår och idag har jag rejält ont i halsen. Hostar. Blä. Jag som ett tag trodde att det var en mild förkylning jag fått ...

Hur som helst. En riktigt härlig helg. Vi har pratat, pratat och pratat och skrattat en hejans massa. Jag känner mig alldeles fylld av energi, trots soffläge. Den här helgen kommer att ligga som en liten varm boll i hjärtat länge, länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0