Sakta vi gå genom stan

 
Idag har jag mörbultat mina fötter. Inte som att jag har slagit på dem, däremot har jag promenerat i sandaler genom stan. Jag har gått i flera timmar. Nu stramar det gött under fötterna. Nästan som brännsår eller som det känns när man är på väg att få blåsor, men jag tror att jag har klarat mig från blåsorna idag.
 
 
För ett antal år sedan gjordes Esperantoplatsen snygg.
 
 
Därefter har man också snyggat upp alldeles intill. Här kan man sitta ner och bara ta det lugnt. Men vill man det med det stora elverket bakom? Det ser lite felplacerat ut.
 
 
I Haga ligger Fåfängan Antik. En liten, liten butik som är fullsmockad med allsköns vackra ting. Smycken, porslin, glas... Det mesta är från 50-, 60- och 70-talen. Ett paradis för sånna som jag. Priserna är ganska väl tilltagna, men så är det ingen vanlig second hand. Smyckena som säljs är nya och kommer (efter vad jag har förstått) från ett gammalt lager i Tyskland. Jag köpte ett par fantastiska örhängen med vita glaspärlor vid ett annat tillfälle och jag älskar dem.
 
 
Först tänkte jag ta vagnen hem från Järntorget, men eftersom sexan gled ifrån mig precis bestämde jag mig för att gå och ta vägen om Avenyn. Jag vek av från Norra Allégatan och tog Vasagatan dit.
 
 
När jag kom till Avenyn drog Heden mig till sig. Jag kollade på nästan en hel match innan jag gick tillbaka till paradgatan. Väl där tänkte jag att jag lika gärna kunde gå hem.
 
 
Sagt och gjort. 
 
 
Gick förbi den här. Efter lindblommor och kaprifol kommer nog denna som favoritdoft - nyponrosor.
 
 
Så här har jag gått idag! Jag hoppade av spårvagnen vid 1. Vid 2 var jag in på Lindex där jag reashoppade två sjalar. Hos Gudrun Sjödén 3 reashoppade jag en klänning och hos Andreassons musik 4 köpte jag ett capo till min gitarr. Det blev en sen lunch på Ai sushi 5 och sen in ett varv på Myrorna 6. Därifrån gick jag upp till Haga där Fåfängan 7 ligger. Inget köp där idag. Uppför Linnégatan ligger Emmaus 8, men inte heller där hittade jag något intressant. På väg mot Avenyn kände jag mig tung i huvudet och tänkte att en kaffe på Café Garbo 9 nog kan hjälpa och det gjorde det. Ner till Heden 10 för att kika på fotboll och därifrån gick jag hem. Jag vet inte hur långt det är totalt, men någonstans mellan åtta och tio kilometer skulle jag gissa. I sandaler ... När jag kom hem åt jag en stor tallrik med glass och kola sås. Smask!
 
Kartan har jag lånat från hitta.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0