Ingen tid att jobba

 
Den här tavlan påbörjade jag i oktober eller november. Först nu är den klar och igår överlämnade jag den till mina bästa vänner. Det var en beställningstavla från D:s föräldrar som D och K fick i förlovningspresent. Sen dess har de hunnit gifta sig också. Å andra sidan är det först nu de har flyttat in i sitt nyrenoverade hus. Med andra ord blev tavlan klar i läglig tid.
 
Jag blev inbjuden till kvällsmat hos vännerna igår där vår goda vän B redan var. Det blev en härlig kväll och när vi pratade om mig och allt jag vill göra konstaterade B att jag egentligen inte hade tid att jobba.
 
Det är sant. Men man måste ju få in pengar. Det är ett evigt vägande fram och tillbaka. Ska jag satsa på mina kreativa grenar så måste det vara helhjärtat. Att hanka fram och göra några tavlor om året blir bara blaha. Likadant med skrivandet. Jag får inget flyt när jag bara hinner skriva några tusen tecken i veckan. Men man måste ju försörja sig.
 
Jag har suttit och gått igenom en hejans massa dikter. Som jag skrev igår har jag över 700 stycken. Bland alla mina dokument hittade jag till och med en samling jag satt ihop. Jag har precis gått igenom den. Av de drygt 60 dikterna har jag strukit runt tio. Det kommer inte bli svårt att ersätta dem. Det svåra är att hålla ett strikt urval. Att inte bara ösa på utan att ha en tanke med vad som faktiskt kommer med.
 
Det är roligt att läsa dikterna. Ofta är det skrivna när något visst har hänt mig eller mina närstående, saker som har påverkat mig på olika sätt. Med tidens gång har jag glömt av de bakomliggande händelserna, vilket gör att jag kan läsa dikterna mer objektivt och då också bedöma dem på ett annat sätt. Mycket underhållande!
 
Min huvudsakliga tanke har aldrig varit att skicka dikterna till något storförlag, utan snarare till något mindre tryckeri där man betalar kostnaderna själv. I första läget är jag nog på jakt efter några kritiska diktläsare som vill kika igenom. Finns det några sådana bland mina läsare här månne?

Kommentarer
Postat av: Anonym

JÄTTEFIN TAVLA !! Så fina färger :) Kram

2012-07-11 @ 13:10:37
Postat av: Anna Tenghult

Ha, glömde skriva vem det var...förra inlägget skrevs av mig ! Kram

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir :) Kram kram
Sofie

2012-07-11 @ 13:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0