Gammalt blir nytt

 
Jag gillar den här målningen, men den har stått i över två år nu utan att jag har målat vidare på den. Jag har tänkt färdigställa den, men det har inte känts roligt. För ett tag sen bestämde jag mig för att måla över den. Idag pruttade jag ut färg på den. Redan i det här läget är det för sent att ändra sig.
 
 
Det finns något väldigt befriande i att måla över.
 
 
Inte bara de stora svepande rörelserna med penslen utan också att se hur ny färg täcker över gammal. Så här är det med många av mina målningar. Ofta finns det en gammal målning under. Jag gillar den känslan. Varför ska jag spara på något som är halvfärdigt eller som jag inte tycker om? Bättre att nyttja duken och kanske skapa något mer lustfyllt. Jag har en tanke med den här målningen, men eftersom jag av erfarenhet vet att jag sällan håller mig till mina grundtankar är det nog bäst att jag håller den för mig själv. Tids nog ska ni få se vad det blir av den.
 
 
Mmm blå nyanser. Ser ut som glass smakar. Gräddig, svalkande och väldigt gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0