Dag klädd i regn

 
Strax efter frukost begav jag mig till syrran som bjöd in på elvakaffe med tre sorters hembakta kakor. Smarrigt!
 
 
Skruttan ville låna min kamera och började med att fota golvet...
 
 
...sen sina fötter. Så ville hon fota mig, syrran och lilla fröken. Ser du oss i kameran nu, frågade vi och fick till svar:
 
 
Jaaa, det gör jag.
 
 
Det skulle ju regna idag så vi skyndade oss ut för att hinna roa oss en stund på en närliggande lekplats.
 
 
Lilla fröken hade det gött i sin vagn.
 
 
När regnet kom gick vi hem och fixade våra naglar. Först klippa.
 
 
Sen välja färg.
 
 
Och till sist måla.
 
 
Regnet öste ner, men vi hade det gott i skydd av markisen.
 
 
Vad passar bättre än att blåsa såbubblor från balkongen?
 
 
Att bara mysa med varandra är helt ok det också.
 
 
När vi hade tröttnat på balkonghänget käkade vi lunch och sen spelade vi spel. Bland annat ett Bamsespel där man skulle få fyra honungsburkar i rad. På ett bräde, men mellan tårna funkar också så klart.
 
Sen satte vi oss på balkongen igen. Temperaturen hade sjunkit så vi satte på infravärmen, kröp ihop under ett täcke och sjöng sånger till vi blev alldeles trötta. Då var det dags för mig att åka hem.

Kommentarer
Postat av: Elon

Tack för en super härlig dag :)
Vi på Kråkberget gillar dig SÅ mycket!!
Puss&Kram

Svar: Detsamma! Puss&kram
Sofie

2012-07-06 @ 23:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0