Bära, shoppa, skruva, grilla ...

 
Det blev en fullsmockad dag idag också. Först hjälpte jag kusin tömma ännu ett flyttlass. Därpå lämnade vi kärran, åt glass samt åkte till Ikea där den här läckra mattan finns. Kusin köpte loftsäng och den monterade vi medan vi närmast smalt bort i värmen.
 
 
Efter en väldans massa felskruvande och rättskruvande så pustade vi ut i hängmattan respektive på gräsamattan. Då kände jag lukten av grill och föreslog detta. Knytten med potatis, tomater och dill samt haloumi och lax blev det. Mycket gott.
 
 
Efter maten tog kusins roomie med oss på en promenad upp till en utsikt. På vägen dit passerade vi världens största (som jag har sett) rhododendron. Gången igenom var flera meter och ledde nästan hela vägen fram till husets ingång. Coolt!
 
 
Fast utsikten var ännu bättre. I mitten vid horisonten på den övre bilden ser man Älvsborgsbron som är i fokus på den nedre bilden. När vi stod där kom en luftballong och seglade över stan. En vacker kväll!
 
 
I hela det stora området vi promenerade igenom fanns så många olika sorters hus och från olika decennier. Alltifrån 10- och 20-talsvillor via funkis- och tegelvillor till mer moderna varianter. Jag gillar att kolla på hus och hade egentligen kunnat knäppa många, många bilder, men jag iddes inte. Ibland känns det lite knepigt att fota andras hus.
 
 
Tillsammans med lindblomma och nyponros är doften från kaprifol min favoritblomdoft.
 
 
Fina färger.
 
 
Både jag och kusin stod med näsan mot fönstret (nästan) till en antikbutik som kom i vår väg. Där fanns fantastiska glas, lampor och möbler. Även drivor av ljuskronor. Bland annat en krona som var en bra bit över metern hög och minst detsamma i omfånget. Magnifik och bombastisk och helt makalöst fin. Det hade krävt ett rum med minst 3,5 meter i tak samt (förmodligen) en fet plånbok för att kunna ha den.
 
Alltsammans plus att jag verkligen, verkligen har njutit av värmen och vinden denna dag. Nu är jag trött. Galet trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0