Jag har ett nytt hem




Allt har gått över förväntan bra idag. Pappa och svågern kom till Värnamo i morse och vi öste på i bra fart och fyllde de två släppen till max innan vi drog i väg. Även resan gick långt smidigare än jag hade vågat tro. Blev lite orolig när jag inte fick tag i hyresvärden. När han till slut svarade sa han: Nycklarna har du väl fått?! Vilket jag inte hade, men det löste sig.

Pappa hämtade en av bröderna på vägen och i Göteborg mötte ytterligare en bror med fästmö upp. Öven syster, svåger och Skruttan anslöt till sällskapet. Släpen var tömda innan jag hann blinka. Medan jag lagade mat fixade de andra med lampor, tv och att ställa rätt några av möblerna. Guld! Sen hann vi fika också innan folket drog sig hemåt.

Syrran med familj stannade dock och hjälpte mig att plocka upp köket och lite annat smått och gott. Trots att det står lådor upp till taket på sina ställen så känns det redan som ett hem tack vare all hjälp jag fick. Underbart.



Soffan är på plats liksom tillbehören runt omkring. Det är ens saker som skapar känsla och jag tycker redan att det känns som att den här lägenheten är min. Trots att det bara har gått sju timmar sedan jag första gången satte nycklen i dörren och vred om.



Eftersom jag har gått från trea till tvåa har jag blivit tvungen att komprimera det mesta. Vardagsrummet kommer således även att vara mitt arbetsrum. Bredvid arbetshyllorna kommer jag att ha ett mindre arbetsbord har jag tänkt. Jag måste hitta ett bra bord till köket också. Kanske ett litet runt bord.

Åh vad roligt det känns att fixa i ordning en lägenhet igen! Det blir lite svårt att åka hem till Värnamo om några dagar ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0