Redan nya möbler



När jag vaknade idag öste regnet ner. Inte alls bra väder för att hämta hem ett bord. Strax före tolv höll det upp och då gav jag mig iväg. Betalde för bordet, tog det under armen och gick. Jag hann knappt lämna loppisen innan himlen öppnade sig. Vad göra? Bara att knata på.

Till hållplatsen är det ungefär en kilometer. Jag hann bli dyblöt på vägen dit. Väl där fick jag vänta några minuter innan vagnen kom. Jag hade precis krånglat mig på när telefonen ringde. Så det sista 500 metrarna bar jag bordet med ena handen och höll luren i den andra. Och regnet bara föll.



Bordet är inte tungt så det har inte gått någon nöd på mig. Inte alls. Men dyngsur blev jag. Ända in på bara skinnet. Så av med de blöta paltorna och på med mysbrallor. Tror det blir bra med det här bordet. Trots att träslagen i stol och bord inte matchar.

Nu när jag har funderat lite har jag kommit fram till att väggen ska bli vit. De där stolarna kräver så enormt mycket uppmärksamhet att det är bäst om de inte har någon konkurrans alls.

Jag gillar att dra upp fötterna även när jag äter. Det funkar bra i dessa stolar, men jag ska nog göra en pall av en gammal trälåda jag har. Först sätta ben på den för att få lite höjd och sen göra en kudde. Skönt för fötterna och bra som extrastol.

Men det projektet får jag ta tag i en annan gång. Nu ska jag röja, packa och äta. Snart går tåget till Värnamo.

Trackback
RSS 2.0