Hej hopp rätt ut



Nu har jag gjort
så där igen. Gett mig ut på okänt vatten alltså. Jag har i många år varit medlem på ett forum för skribenter på nätet. Mestadels är det poeter som hänger där. Då och då anordnas poetträffar av medlemmarna. Jag åkte på en sådan träff i Eksjö när jag var ganska ny i Småland. Det var väldigt intressant.

Då trodde jag inte att jag skulle ge mig iväg på någon poetträff igen. Mitt poetande är inte särskilt frekvent längre och jag har tappat kontakten med dem jag tidigare "kände" på forumet.

För några dagar sedan fick jag ett påminnelsemail från forumet att det hade gått två månader utan att jag hade loggat in. Jag fick testa några gånger innan jag lyckades få ihop rätt mailadress med rätt lösenord. Det första mina ögon föll på när jag kom in var texten ovan.

Ja hopp. Jag läste lite om arrangemanget och skickade sedan iväg ett mail och anmälde mig. Nu har jag precis betalt in en summa av 125 kronor för att delta. Jag känner inte en käft. Är det alldeles förfärligt (vilket jag absolut inte tror att det är) så är det ju bara att sätta sig på vagnen och åka hem.

Min första lördag som permanent göteborgare ska jag alltså tillbringa med en massa poeter jag inte känner. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0