Att göra - flyttstäd



En utdragen skärbräda fick agera bord i morse. Bänken är som synes överramlad av saker. Plåtarna kan man ju tänka sig ha i lådan under ugnen, men jag har inte städat den än. Dock är plåtarna diskade. Vill inte ställa rent i skitigt, om ni fattar.

Här och där står kassar uppradade. Jag har ju inte många saker kvar nu ändå är det rätt mycket grejer. Hur blev det så? Har inget bättre än kassar att packa i heller. Funderar på att knycka till mig några bananlådor, men faktum är att de inte rymmer särskilt mycket mer än kassarna och dessutom är det ju hål i botten på dem.

Planen är att få gjort allt som måste ske i dagsljus idag. Alltså ska fönstret tvättas, lådor, skåp och garderober ska torkas in- och utvändigt. Golv- och taklister ska torkas av. Fönsterhyllor torkas, golven dammsugas och svabbas.

Badrummet sparar jag till sist. Det blir nog enklast så. Där når ändå inget dagsljus in så det finns inget annat alternativ än att städa i lampljus. Det är sannerligen dags att sätta fart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0