Blick över stan



Jag har haft besök hela helgen. Min kusin kom i fredagskväll och lämnade i eftermiddags. Igår kväll var en god vän på besök. Alltsammans mycket trevligt, men det var skönt att få lite egentid till sist. Något jag har stort behov av.

Det vackra vädret lockade ut mig och jag bestämde mig för att knata upp på Ramberget. Det blev premiär för min del. Ovan ser ni väglaget. Isbacke. Bitvis var det riktigt svårt att ta sig upp, men jag lät inte det hindra mig.



Jag var inte ensam om att njuta av vädret och utsikten som beskrivs som Göteborgs bästa. Noel och hans mamma satt invirade i filtar och tittade ut åt väster där flera stora kranar tronar mot himlen.
- Jag har pannkaka med mig, berättade Noel.
Han var mer än nöjd över tillvaron. Tror jag det! De hade hittat en plats i lä och solen värmde skönt.



Högst upp på berget finns ett runt bord och en mur kring bordet som båda bär information om vad som ligger åt vilket håll. Vinga, Liseberg eller som på bilden ovan Älvsborgsbron. 87 meter över havet befinner man sig där uppe på höjden.



Jag är väldigt förtjust i kranarna. Jag vet inte vad det är, men mina ögon dras till dem.



Göta Älv-bron ser man också uppifrån berget. Ser du det mörka taket som sticker upp mellan gasklockan och bron? Där är mitt jobb!

Denna vecka har jag jobbat heltid. Jag har även hunnit fylla år och hade då middagsgäster. Det har varit en intensiv vecka minst sagt. I och med veckan som har gått har jag gjort min första måndag till fredag-vecka någonsin. I alla fall som jag har jobbat åtta till 17. Faktum är att jag har jobbat kvällar och helger i närmare 14 år!

Det ska bli skönt att få in en ny rutin. Att ha samtliga helger till godo känns fantastiskt även om jag kommer att sakna att ha lediga vardagar. Förhoppningsvis kommer det bli lättare att pussla in träningen i schemat. Fler turer upp på berget kommer det definitivt att bli!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bästa berget i Göteborg! Fina bilder :)

2012-02-19 @ 20:19:37
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Jag blev väldigt förtjust i denna plats! Tack :)

2012-02-19 @ 20:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0