Svampsoppa...mmm



Det är mycket fokus på mat nu för min del. Det senaste året har jag alltid åkt hem på lunchen och lagat mat. Det har kunnat bli lite vad som helst. Nu kommer jag att äta lunch på jobbet. Då får jag lite prestationsångest. Alltså när andra ska se min matlåda. Jag har blivit lite skadad av det där en gång på ett arbete jag hade.

Hur som helst. För ett tag sedan åt jag lunch med en vän och hennes mamma. Då var det svampsoppa på menyn och det var så himla gott. Ända sedan dess har jag tänkt att göra min egen. Sagt och gjort. Det blev en smarrig middag plus tre matlådor för frysen.

Jag bara kokade svampen i en blandning av mjölk och grädde. Förutom salt och svartpeppar hade jag i två buljongtärningar. En svamp och en fisk. Den senare kan kanske verka konstig, men jag tycker det blir bra när man blandar. Precis som det kan vara gott att ha kycklingbuljong till fisk. Sist öste jag i lite gräslök. Vackert för ögat, men det ger också en fin smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0