Stökig göteborgare



Nej, det är inget soprum. Det är min hall. Välkommen hem till mig och mitt kaos! Jag hade sen innan ett antal flyttlådor staplade i högar runt om i lägenheten och när jag kom igår blev saken inte bättre med allt småtjafs som jag hade fyllt bilen med. Inte nog så var jag på Ikea idag och shoppade. Gardinstänger, toaborste, förvaringskorgar, speglar, servetter (behövdes inte men de var så snygga), pallar (nu har jag 18-19 sittplatser) och en låda med kronljus. Det går alltid åt även om det börjar våras.

Jag började dock dagen med ett besök på jobbet. Jag mötte kvinnan som jag ska jobba tillsammans med de kommande 13 månaderna. Hon kramade mig och hälsade mig välkommen. Kändes väldigt härligt. Därefter fick jag chans att gå runt och hälsa på alla. Det känns som en väldigt skön blandning människor och det märktes att de var lika nyfikna på mig som jag på dem. Jag ser fram emot att lära känna dem.

Igår tog jag bilen till området kring Wieselgrensplatsen där Willys ligger. Affären ligger i källarplanet på ett hus och var jättestor. Jag har aldrig varit med om en så stor Willysbutik förut. Vilken lycka! Jag shoppade mat för 1 000 kronor. Kanske inte säger så mycket, men vanligtvis handlar jag inte för mer än 300-400 åt gången. Så nu är kyl, frys och skafferi välfyllt. Underbart!

Jag tog bilen även idag till Bäckebol och möbelvaruhuset. Jag tror knappt jag har kört bil på Hisingen tidigare. Inte mer än Lundbyleden ut mot Lilla Varholmen. Nu skulle jag ju trixa hit och dit för att komma rätt. Det gick bra. Jag blir så nöjd efteråt när jag har hittat och lyckats komma rätt. Det är som en liten seger.

Min tanke är att försöka göra all shopping till lägenheten under den kommande månaden. Sen fram i mars-april tänker jag sälja bilen. Finns ingen anledning att ha den här i stan. Dessutom köpte jag mitt första månadskort idag och har redan hunnit stämpla det. Nu känner jag mig som en riktigt göteborgare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0