Prickiga clownbrallor



I min hylla ligger ett riktigt schysst viskostyg. Det är mörkblått med vita prickar i ett ostrukturerat mönster. Jag köpte det till ett riktigt bra pris, bara 50 kronor metern. Jag slog till på tre meter, eftersom jag vid köpet inte visste vad jag ville göra av det.

Ett viskostyg faller fint och min tanke har från början varit att göra ett plagg som får bölja mycket. Jag tänkte nog långkjol eller kanske klänning.

Nu har jag en annan idé. Ett par riktigt vida brallor med hög midja och hängslen. Lite clownish. Antingen vida hela vägen ner som på bilden ovan eller kanske med en bred kant som drar ihop runt ankeln som på bilden nedan.

Vi får se. Kanske det aldrig blir något av det där tyget alls. Många gånger vågar jag inte ta tag i ett tyg för att jag så himla gärna vill att det ska bli bra. Jag vill inte misslyckas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0