Bra sushi



Det var i somras som jag testade sushistället Kyoto för första gången. Restaurangen ligger på Norra Allégatan. Ganska nära Järntorget alltså. Jag gav stället en fyra i betyg då. Det enda jag egentligen var missnöjd med var att riset var för varmt. Som jag minns det var fisken väldigt fin och bitarna variationsrika.

När jag för ett tag sedan försökte dra mig till minnes alla ställen jag hittills har ätit sushi på i Göteborg kom jag fram till att Kyoto låg, om inte högst, så väldigt högt upp på min favoritlista. Sen dess har jag också velat gå dit igen för att se om jag mindes rätt.

Idag hade jag ärenden kring Järntorget och passade på att äta lunch på Kyoto. Bra lunchpris! Nu kommer jag inte ihåg exakta summan, men någonstans mellan 65 och 69 kronor för elva bitar. Som synes på bilden är variationen stor. Fisken, särskilt laxen, var superfin. Denna tallrik var ett lunchalternativ, så den kanske inte förändras så mycket, men lådan jag köpte med mig därifrån i somras såg inte ut som den här. Dessutom finns det menyer där fria val ingår. Det gillar jag.

Så ja, dagens besök stärkte mitt intryck. Personalen är trevlig och lokalen, som ligger en halvtrappa ned från gatan, är enkel och mysig. Synd att stället ligger så långt hemifrån bara. Det får väl vara ett ställe att ta med besökare till för att ha en bra anledning att åka dit. Kanske min gäst från Malmö (som kommer nästa helg, hurra!) kan tänka sig en tur dit?!

Efter jobbet hade jag bokat träff med en vän som jag inte har umgåtts med på flera år. Det var så himla roligt att ses och vi hade så mycket att prata om. Vi sågs någon gång efter 17 och sa inte hejdå förrän efter 21. Nu lär det väl inte dröja flera år tills vi ses igen hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Malmö

Jag är på! Tänkte när jag började läsa inlägget att dit borde vi ju åka. :) Hurra, kommer om en vecka!

2012-02-29 @ 23:42:42
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Hurra! Jag längtar!

2012-03-01 @ 19:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0