Penslar och färg

 
Efter att ha legat däckad i över ett dygn i något som kan liknas med magsjuka kände jag ett stort behov av någon typ av aktivitet som inte innebar ryggläge i soffa eller säng. (Jag hade bra ont i ryggen när jag vaknade i morse.) Medan det fortfarande fanns något som påminde om dagsljus plockade jag fram en ny duk, sprutade ut färg och kladdade på. Jag har tänkt att göra en anordning till alla mina glasögon. Jag ska visa när den är klar.
 
Jag har en vän som "beställt" en tavla av mig. Jag hade en som nästan var klar, men som jag fastnat på. Jag målade över den och började om. Nu känns den mycket bättre. Jag blev inte klar, men hoppas ha energi nog att måla klart den i morgon.
 
 
Tyvärr hann jag inte hålla på särskilt länge innan det blev för mörkt. Jag målar i färger som går in i varandra. Ton i ton. Ser man inte nyanserna tillräckligt går det inte att måla alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0