Lucka 15

 
En bild på ditt favoritcitat.
 
Det här är egentligen mer mitt motto än vad det är mitt favoritcitat, men eftersom detta är något jag själv ofta upprepar så är det ju ett citat också.
 
Jag kan ha ganska många negativa tankar. Särskilt när det gäller mig själv, men jag har bestämt mig för att jag vill ha en positiv livshållning och därför kämpar jag för att ha det. Jag väljer att se positivt på det mesta. Jag väljer att inte lägga energi på sånt som egentligen inte spelar någon roll eller på sånt som bara ger negativ energi tillbaka. Jag väljer att tycka att det mesta är bra och jag försöker att se möjligheter i sånt som först bara verkar vara skit.
 
Jag hör absolut inte till dem som hävdar att allting har en mening. För allting har inte en mening, enligt mig. Däremot tror jag att det kan komma bra saker även ur de värsta händelserna.
 
Sammantaget har detta motto hjälpt mig igenom många jobbiga tankar och händelser. Istället för att bli svartsynt har jag försökt att vrida och vända för att hitta nya vinklar att se på saken. Man kan se problem i allting. Man kan också se bra saker i allting. Det senare synsättet gör faktiskt livet roligare och lättare. Testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0