Middag snabbt och lätt

 
Jag var väldigt hungrig när jag kom hem efter jobbet idag och ingen mat hade jag i ordning och inte orkade jag laga någon heller. Som tur var hade jag massa gott att mixa till en sallad. Så enkelt.
 
I botten en salldsmix med rucola, spenat och någon annan sort som jag inte vet namnet på. Morotsslantar, körsbärstomater och avoccado. Jag har en förkärlek för frukt i mat för jag tycker det är så otroligt gott när man får något sött i allt salt och kryddigt. Jag tärnade således ner en nektarin. Jag hade aioli i kylen så den fick sätta smak. Först tänkte jag ta keso, men aiolin håller på att bli gammal så jag tog den istället.
 
En bit grillad kyckling eller stekt lax hade passat ypperligt till den här salladen. Säkerligen bitar av någon korv om man nu äter sånt. Jag behöll min vegetarisk. Det var det jag var sugen på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0