Värsta dygnet på länge



12.30 var det slutligen en bildidé som fick mig ur sängen. Om det i slutändan blir en bild är skit samma. Jag är mest glad att jag kom upp. Jag genomlever just nu den värsta migränen jag har varit med om.

Det kröp på kring lunch igår. Det var en ganska lätt migrän och därför ignorerade jag den. Hade ändå inga tabletter med mig. I många fall försvinner migränen om jag tar det lugnt, äter, dricker och vilar.

Jag kom hem, åt middag, pratade i telefon och sen tog jag en dusch för att få upp värmen. Jag hade frusit hela dagen. När jag kom ur duschen höll jag på att trilla ihop. Blev fullständigt yr. Som från ingenstans. Fyllde på med ett stort glas vatten och sen ett stort glas påskmust, kröp ner under en filt i soffan och kollade på tv resten av kvällen.

Nog för att jag kände ett visst illamående, men skallen var ok. När jag skulle resa mig från soffan var ingenting ok. Hela rummet snurrade och jag gick mer eller mindre dubbelvikt till toan för att borsta tänderna och skyndade så gott det gick att komma i säng.

Insåg dock att jag måste ta någon tablett. Upp igen. Kaskadspydde då. Hela kroppen skakade. Jag både svettades och frös. Rotade fram min medicinlåda till sist. Inga migräntabletter heller där, men väl diklofenak. Smärtlindrande. Får duga.

Lyckades somna och sov som en klubbad säl i elva timmar. Pallade ändå inte att gå upp. Som jag nämnde ovan var det till slut en bildidé som fick upp mig. Men inte mår jag bättre. Jag har fått i mig frukost, men mår apa. Illamåendet skvalpar i halsen och yrseln håller mig sällskap.

Underbart! Det blir en härlig lördag detta ...



Skissen säger väl inte så mycket, men den hjälper mig att komma ihåg idén. Idéer har nämligen en tendens att försvinna om jag inte får ner dem visuellt på något sätt. Till höger syns en tavla som en vän efterfrågat. Än så länge håller jag bara på med grunden. Ibland tar det tid innan jag blir nöjd.


Kommentarer
Postat av: Sanna Q

Usch, det där lät inte roligt alls. Hoppas det går över snart, och härligt att du fick bildidén ändå!

2012-04-14 @ 20:10:43
URL: http://www.sannaq.ratata.fi
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Nä det är verkligen inget vidare. Kul att du hittade hit så att jag hittade dig. Ska spana in din blogg mer ordentligt vid tillfälle!

2012-04-14 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0