Skruttan och Lilla fröken



Efter jobbet åkte jag för att hälsa på min nyfödda systerdotter. Hon lät vänta på sig, men i lördags behagade hon komma till vår värld. Precis när jag kom blev hon ammad och sen sov hon till jag gick hem. Därför har jag bara sovbilder på henne. Hon låg i min famn och mitt knä långt över en timma och göttade sig.




Hon verkade vara nöjd med tillvaron Lilla fröken även om hon rörde på sig och ryckte ganska mycket i sömnen.



När pappa kom hem busade han med Skruttan.



Det gjorde jag också så klart efter att jag hade lassat över Lilla fröken till sin pappa. Föräldrarna och den nyfödda fick presenter, så även Skruttan. Såpbubblor. Det visade sig vara en riktigt rolig present även om moster fick stå för blåsandet.




När jag skulle åka hem ville Skruttan hänga med mig och sova hos mig.
- Men jag ska jobba i morgon. Du kan inte följa med mig till jobbet, hävdade jag.
- Jooo, det kan jag visst, svarade hon.
Men det var nog mest en lek. Även om hon tog på sig stövlarna och följde med ut i trapphuset. Där sa hon hejdå.



Det var en vacker kväll att fara hem i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0