Unken sushi



Det har inte blivit något gjort idag. Illamåendet har hängt i. Tyvärr. Som en slags skakighet i hela kroppen. Jag kände ändå att jag ville komma utanför mina fyra väggar och bestämde mig för att åka och köpa sushi. Jag testade ett nytt ställe. Yamato som ligger i hörnet på Masthuggstorget.



Stället lovade mycket. Fin och eftertänksam inredning, väldigt trevligt bemötande och bra priser.



Hungrig som jag var slog jag till på 15 bitar. Det kostade mig 125 kronor. Vet inte om det berodde på att mina smaklökar var i rubbning i och med migränen för gott var det inte. Allt smakade lite unket. Men alla fiskbitar liksom smalt i munnen och var lätta att bita av och det borde tyda på fin fisk. Jag får helt enkelt testa stället igen innan jag sågar ...

För övrigt var det väldigt skönt att komma ut. Luften var fantastiskt frisk och skön och jag körde med rutorna nervevade. Dagen började mörk och grå, men när jag var ute sken solen medan den vandrade mot horisonten. Härligt.

Jag håller mina tummar för att jag mår bra i morgon. Att ligga nerbäddad i soffan en hel helg känns så bortkastat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0