Oväntat äventyr



Gårkvällen blev ett äventyr som var svårt att förutspå. Min vän och kusin var på besök. Hon hade parkerat sin bil på en tillfälligt parkering och skulle gå ut och flytta bilen för natten. Det gick så där. Bilen var stendöd. Jag fick köra fram min och koppla på startkablarna mellan batterierna.

Det fick kusinens bil att gå igång så vi bestämde oss för att åka en tur för att batteriet skulle ladda upp sig lite grann.



Vi åkte Lundbyleden västerut och körde sen in vid Norra Älvstranden. Denna färgstarka bild är från Eriksbergskranen. Därikring alla nybyggen fanns många fina miljöer. Jag måste nog åka dit igen med kameran. Vid det här tillfället hade jag bara min mobil.



Älvsborgsbron.



Strax därefter kärringstoppade sketbilen när kusinen stod still för att göra en vänstersväng. Mitt i vägen stod vi. Stendöd igen. Jaha! Vi bara skrattade. Det var inte annat att göra än att rulla ut bilen i vägkanten. Startkablarna hade vi ju inte med oss. De blev kvar i min bil och ingen förbipasserande bilist stannade. Av de förbipromenerande personerna fanns ingen med kombon startkablar och bil i närheten.

Tur i oturen stannade bilen bara 20 meter från en busshållplats. Tur i oturen kom det en buss bara tio minuter senare. Tur i oturen var det bussen som stannar precis utanför min lägenhet.

Hem och hämta min bil. Starta med hjälp av mitt batteri och sen åkte vi och ställde kusinens bil på en gratisparkering. I morse fick hon ta bussen hem till Jönköping. Jag är inte avundsjuk.

Hur som helt. Kul hade vi. Skrattade som bara den hela tiden. Vad mer ska man göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0