Väskshopping och förkylning




Jag åkte till Erikshjälpen i morse och kom dit precis när det öppnade. Jag trodde att det skulle vara jättemycket folk, men det var helt lugnt. Ingen trängsel alls. Således kunde jag gå mitt varv ganska fort. Inget bland klänningarna, inget bland textilierna och inget bland porslinet.

Däremot så kikade jag in i ett av de låsta skåpen med glasdörrar, där de lite dyrare och finare sakerna placeras. I ett av dem stod den här skinnväskan. Den är fantastisk. Italienskt skinn och så där härligt sliten som bara skinn kan bli. 150 kronor kostade den. För mycket pengar för att vara på Erikshjälpen tycker jag, men jag köpte den ändå. Vio Veneto heter märket, därav V:et på framsidan.




Denna dag var det även bakluckeloppis i stan. Den var en stor besvikelse. Bara en massa skräp och inget roligt skräp. Däremot hittade jag den snygga gröna väskan på second hand-butiken Andra hand. Jag har länge letat efter en bra "helgväska". Alltså en bra storlek för att resa bort över helgen. Jag har sedan tidigare en väska som är bra, men något för liten så att jag alltid måste ta en stor handväska för att få med allt.

Den ser ut att vara i skinn, men det är fejk. Hade den varit i skinn hade den varit som en dröm, men den får duga ändå. Det som ändå övervägde till dess fördel var priset - 15 kronor. Löjligt billigt. Precis som man vill ha det när man handlar på second hand. Jag köpte även en liten ugnsform för 20 kronor och en sidenblus för 15 kronor.

I torsdags var fyra hemma från jobbet och en femte gick hem efter halva dagen. Jag trodde först att jag skulle klara mig, men i natt slog förkylningen till. Kände mig ändå hyfsat pigg tidigare idag. Det tog jag tillvara och handlade mat, medicin och filmer. Väl hemma lagade jag mat som räcker till åtminstone tre middagar. Jag passade också på att diska och röja lite. Nu är jag helt slut. Fryser som sjutton. Tur att det finns ett friidrotts-VM att titta på!

Trackback
RSS 2.0