En onsdageftermiddag

Igår var jag riktigt trött och var så nöjd när jag kom i säng redan 22.30, men sen låg jag där och glodde i taket. Vred och vände. Usch vad jag avskyr när det blir så. Klockan hann passera 01.00 innan jag somnade. Att gå upp tidigt för att jobba med alldeles för få timmar sömn är ingen hit och framåt eftermiddagen kände mig väldigt ofokuserad. Som tur var hade jag en övertimme att ta ut och den plockade jag idag.

Jag var hemma 16.15. Trött och hungrig. Hade god lust att slänga mig i soffan och stänga av. Kanske sova lite, men jag bestämde mig för att göra tvärtom. Jag började med att ta en kopp te. Sen gjorde jag en kardemummakaka. När den var klar gjorde jag en svampomelett och hackade ett vitkålshuvud. Jag slog mig ner för att äta.

Efter maten vispade jag ihop en bondkakedeg, rullade längderna och ställde in dem i kylen. Diskade upp en veckas disk + bakdisken. Jag bytte om och gick ut på en halvtimmes rask promenad. Fantastiskt härligt ute med ett dis i luften som gjorde det skönt att andas. Hemma igen. Dusch och sedan baka ut kakorna.

Därefter kände jag mig värd att sjunka ner i soffan. Min förhoppning är att aktiviteten gör att jag kan sova gott i natt och vaknar pigg som en lärka i morgon. Om inte annat kanske jag kan glädja någon på jobbet med fika!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbart Sofie, jag känner igen det där när det liksom bara blir tvärtom :) Kram Sofia

2011-09-21 @ 22:48:34
URL: http://systersoffan.blogspot.com
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Det är så lätt att falla till föga för tröttheten, men det är väldigt skönt efteråt när man varit aktiv istället. Kram kram

2011-09-22 @ 10:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0