Där ska jag promenera



Eftersom jag har en del innestående komp och sparade semesterdagar bestämde jag mig redan innan sommaren att jag skulle ha en ledig vecka någon gång under hösten. Tanken var att ta en vecka och bara vara hemma. Hinna ikapp med måleri, läsning och vila. En reklam på tv fick mig på andra tankar. (Och jag som inte ens bryr mig så mycket om reklam...)

Jag klickade runt bland olika resesajter och fastnade för Gran Canaria. Tänka sig! Värsta familje- och pensionärsön. Jag har velat åka dit. Nu blir det av. Klickade precis iväg min beställning och min betalning. Jag åker ensam. Lurade på sällskap, men det blir inte riktigt samma sak. Jag vill ha den där fullständiga avslappningen. På den där stranden på bilden, där ska jag promenera! Jösses vad gött det ska bli!



När jag valde boende hade jag två krav. Jag ville bo på ett lägenhetshotell med internetuppkoppling. Hotellet jag valde (där pilen pekar) har enligt resesajten noll meter till centrum och 200 meter till stranden. Det blir fint. Mitt inne i stan. Egentligen hade jag ytterligare ett krav. Eller önskemål. Balkong och helst mot havet. Efter att ha klurat fram och tillbaka betalde jag faktiskt en lax till för att få en tvårumslya med terass istället för en enrummare med endast fransk balkong. Kändes som onödiga pengar, men jag vet att jag skulle ångra mig på plats om jag inte hade terassen.

På grund av att jag jobbar varannan helg har jag en tendens att boka in en hel del i förväg varje höst och vår. Så även nu. I september blir det en helg i Jönköping och en i Malmö. I oktober blir det ytterligare en helg i Jönköping. November bjuder på en helg i Halmstad samt en vecka i 24-gradig temperatur på Gran Canaria. Det blir en bra höst. Det blir det.


Kommentarer
Postat av: Maja

Låter fantastiskt härligt! Ser redan fram emot rapport :-)

2011-09-08 @ 19:17:29
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Det ska bli riktigt gott. Tanken är några blogginlägg från plats :)

2011-09-08 @ 19:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0