Burrig höstinspiration



När det blir höst vill jag burra upp mig som en liten rödhake på en kvist. Där vill jag sitta och och bara andas. Hösten borde vara en tid då sommarstressen får se sig besegrad och istället borde ett mer behagligt tempo ta vid. Den lite bohemiska lager på lager-klädsen pockar på min uppmärksamhet och jag rotar igenom mina kläder efter nya kombinationer. Allt för att kläderna ska överensstämma med sinnesstämningen. Lugnt. Varmt.

Gudrun Sjödén är en härlig inspirationskälla för hösten. Tröjan på bilden hade lätt kunnat vara min. Om det inte var för prislappen. Men den fick mig att fundera på vad för tyger jag skulle kunna hitta. Dessutom har jag klurat en hel del på hur jag skulle kunna göra min garderob ännu bättre genom att sy kläder av alla tyger jag redan har.

Min höst har inte varit fullt så vilsam som jag önskar att den skulle vara. I ett par veckor har jag låtit detta faktum tynga ner mig och jag försöker rycka upp mig. Dessvärre har jag haft sömnproblem och det är inte alldeles enkelt att jubla sig igenom dagarna när man bara sovit fyra-fem timmar.

Igår kväll var jag ute och åt med ett gäng kollegor. Jag var hemma strax före 21 och lyckades somna en halvtimme senare. Jag vaknade några gånger under natten, men kunde somna om varje gång. Allt som allt sov jag 9,5 timme och var riktigt utsövd när jag vaknade. Kanske kan det bli vändningen för en sjukt dålig sömnperiod. Jag hoppas det! Därmed torde det också vara vändningen för humör och sinne.

I helgen är jag ledig. Kanske kan det bli lite mönsterskissande i morgon. Hoppas den kreativa lusten finns med mig när jag vaknar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0