Bearbetande drömmar



Idag är det verkligen mörkt och dystert väder. Himlen är ett jämngrått dis och utanför mitt fönster står två nakna björkar och spretar med sina armar. När jag kom in i vardagsrummet var det så mörkt att jag tände lampan. Grejen var den att lampan redan var tänd, men den gjorde bara liten skillnad.

Den senaste tiden har jag varit så oerhört trött. Det har mest att göra med att jag varit förkyld i snart två veckor, men också för att det har hänt massa saker omkring mig som påverkat mig mycket och som lett till energikrävande tankeomvälvningar.

Jag hade en talande dröm för några nätter sedan. Som grävande journalist hade jag kommit något på spåren. Jag intervjuade en gubbe. Ett samtal som ledde mig vidare till nästa gubbe och vidare till ytterligare en. Det var så där spännande att det spritter i hela kroppen och precis innan jag lyckades få till det sista (som att klura ut svaret på en gåta) så slutade drömmen och började om från början.

Helt vansinnigt. Jag tror att jag drömde samma dröm fyra gånger och då vaknade jag ändå emellanåt. Snacka om att ha en hjärna på högvarv. När jag vaknade på morgonen var det som om jag inte sovit alls utan varit ute och sprungit hela natten.

Som sagt en talande dröm för mitt liv. Nyligen stod jag inför ett stort val som skulle påverkat hela min tillvaro, men steget togs inte. Att det inte blev så finns många orsaker till, men jag var beredd att ta det. Skulle ha gjort det om alla pusselbitar hade fallit på plats. Hjärnan tar ut sin rätt att bearbeta, helt enkelt.

Bilden tog jag när jag var ute på älgjakt. Vädret den dagen var som idag. Jämngrått och trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0