Möbelångest



Jag har lite ångest. Efter jobbet idag åkte jag till Erikshjälpen. Egentligen hade jag tänkt att låta bli. Ett par bokhyllor som jag spanat på några gånger var kraftigt prissänkta så jag slog till. Ångesten sitter i. Ändå är det en typ av hyllor som jag länge velat ha och som jag planerat att byta mot mina nuvarande tråkbillysar. Bilder och mer om hyllorna kommer när jag fått hem dem.

Fick syn på den här fåtöljen också. Våldsamt snygg! Grå med en turkos färg i väven. Jag övervägde att köpa den också, men tanken att jag knappt hade råd med bokhyllorna hejdade mig. Nu när jag ser bilden kniper det lite i hjärtat. Den hade gjort sig så bra hos mig. Då kunde jag slänga ut min nuvarande fåtölj. Den jag har lämpar sig visserligen bättre att krypa upp och kura i.

Så klart beställde jag hemkörning på hyllorna och dealade med dem att de ska ta med sig mina billyhyllor samt ett klädskåp när de ändå är här med lastbilen. Och vad innebär det? Att jag har två billyhyllor och ett stort klädskåp att tömma! Hjälp! Dags att sätta fart ...

När jag tänker efter tror jag att den där ångesten över mina möbelköp nog har att göra med att jag handlar på second hand. Man måste bestämma sig i ett ögonblick annars kanske någon annan hinner före. Det finns ingen tid att överlägga. När hyllorna väl är på plats kommer jag att älska dem. Jag är övertygad.

Trackback
RSS 2.0