Sy vs måla




Jag är så himla nöjd med mitt "nya" arbetsrum. Att se mina tyger och alla mina spetsar hela tiden är verkligen inspirerande. Jag kan sitta vid bordet, vila hakan i handen, titta på textilierna och klura på vad jag ska använda de olika tygerna till. De blå och gröna tygen ner till vänster har jag lite idéer kring. Problemet är bara att få till ett mönster som funkar. Ska jag vara ärlig är det där med mönster inte riktigt min grej. Oftast tar jag ett befintligt mönster och justerar det. Nu har jag inget mönster som liknar min idé. Får se hur det löser sig.

Ett annat problem är tiden. Inför utställningen vill jag måla så mycket jag bara hinner. Vore kul att ha så många nya tavlor som möjligt med på utställningen. Jag har en del "gamla" målningar jag skulle kunna ha med, men det känns inte lika roligt. Dels för att en hel del redan har sett dem och dels för de inte riktigt följer samma linje som mina nya tavlor. Jag får nog låta bli att sy den kommande tiden ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0