Hängning



Idag träffades jag och min målande kollega för att hänga tavlor inför utställningen. Det skulle visa sig vara ett mycket mer ansträngande arbete än någon av oss kunde förutse. Att det var betongväggar visste vi och CN hade skaffat mängder med betongkrokar.

Problemet var att betongen i väggarna mer var som granit. Skithård och de stackars krokarna vek sig i mötet eller gick av som symaskinsnålar. CN fick ge upp och lösa med en helt annan anordning. Jag lyckades få in krokarna så pass mycket att de höll upp mina tavlor. Som tur är väger mina tavlor inte särskilt mycket.

Det är roligt att ställa ut med CN för våra målningar är verkligen olika. De går inte att jämföra. Färger, motiv och teknik skiljer sig totalt. Dessutom målar CN i olja och jag i akryl. Slutresultatet blev bra och vi var efter många om och men mycket nöjda. Jo, nervösa är vi som sjutton också. Skönt på något vis ändå att vara nervösa tillsammans.

Jag började ju på en ny tavla igår. Jag hade med och hängde in den. Förhoppningsvis blir den färdig. Har suttit två timmar med den i eftermiddag så det ser ljust ut.

För att påminna: Utställningen är den 27 november (om en vecka) klockan 13-17 på Storgatsbacken 13, Värnamo Nyheter. Kom gärna!

Bilden på mig har Sara Johansson tagit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0