Stan i hjärtat. Hjärtat i stan.



Jag var på fest hos vänner i Göteborg i lördags. En mycket trevlig sådan. Så kul att träffa dem. Dessvärre inga bilder därifrån. Av alla gäster kände jag bara värdparet. Sådana fester är roliga. Massa nya ansikten och personligheter. Olikheter och likheter. Jag sov hos syrran och när jag åkte hem hoppade jag av bussen en hållplats för tidigt. Med flit. Bara för att strosa en stund i den göteborgska natten. I Linné är det rejält backigt här och var.



Aj, aj ...



Åh, jag är så förtjust i alla de där målningarna på stan. Den här har jag sett förut. Så snygg. Tyvärr syns den dåligt i mörket och siluetten av mig stör. Aningens hjulbent någon?



Skruttan hade fått fatt i post it-lapparna formade som hjärtan. Finare att pryda sig själv med dem än att skriva på dem. Hur som helst en härlig syn på morgonen. Efter frukost busade vi en timma. Först körde vi lastbil fram och tillbaka till varandra medan lilltjejen asgarvade. Sen åkte hon kana på mig. Även det en uppskattad lek. Så länge moster gjorde rätt i alla fall ...



Leken fick jag tyvärr avsluta, eftersom jag hade ett bokat tåg att ta mig till. Fantastiskt ljus var det när jag lämnade stan. Här i väntan på vagnen vid Prinsgatan. Där skulle jag kunna tänka mig att ha min "hemmahållplats". Marklandsgatan skulle också gå bra.

Den här gången var det värre än vanligt att lämna Göteborg. Som att lämna hjärtat och bara vara ett hål. Var helt lipig på tåget.

Kommentarer
Postat av: dybban

Va farao! Du vandrar ju runt i mina nya kvarter. Nästa gång får du stanna till på Vegagatan...

2011-11-07 @ 19:57:19
Postat av: dybban

Å Prinsgatan ÄR ju min hemmahållplats. En mycket fin sådan. =)

2011-11-07 @ 19:58:25
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Jo, jag tänkte när jag var där i helgen att kanske är det här du också stiger på, lyllos dig :) Syrran bor på Nordhemsgatan så jag är där rätt ofta. Jag hör av mig nån gång när jag inte är på snabbvisit som jag var nu.

2011-11-07 @ 20:10:23
Postat av: Kajsa

Och, Göteborgsluften en söndagsmorgon är inte dum att andas, inte konstigt du hade lipen på väg hem : )

2011-11-08 @ 22:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0