Som en dröm!



Jag fick ju lov att tjuvkika inför loppisen i Klevshult som är nu lördag och söndag. Jag gjorde ett försök att hjälpa arrangören med lite prissättning. Som tack fick jag den här kaffekannan, som jag ögonblickligen blev förälskad i. Det var en av de första sakerna jag såg när jag kom in i lokalen.

Jag har skrivit om Kockumsprylar tidigare och nämnt att jag inte är någon fantast, hör inte till dem som jublande kastar mig över de emaljerande kannorna, muggarna och formarna.

MEN EN RÖD!!

Jag har sett blå och så klart de klassiska benvita med grön kant. Men röd. Så fantastiskt snygg! Den ska få stå framme i mitt köksfönster så att jag kan titta på den varje dag. Den skulle fungera fint som tekanna. För det är inte ofta man häller upp kaffe i kanna för att servera ur.

Inte en skavank på den!
Trackback
RSS 2.0