Rullande bord



När jag var i Göteborg i måndags tänkte jag att jag skulle äta på ett nytt sushiställe. Det är så lätt att alltid går till samma. På så vis vet man ju inte vad man missar. Det är inte lätt att hålla koll på alla sushihak, därför gick jag en gata som jag inte brukar gå och tänkte att jag kanske stöter på en sushirestaurang.

Det var ett bra tillvägagångssätt. På en parallellgata till Kungsgatan hittade jag det här stället som serverade sin sushi på ett rullande bord. Där fanns förutom sushi även sushimi, tångsallad och saker jag inte riktigt kunde gissa vad det var för något och som jag inte vågade testa.

Varje sushitallrik bjöd på två bitar och sedan uppgav man bara hur många fat man tagit och betalde därefter. Det kändes lite märkligt att sitta ensam och äta på ett sådant ställe. När jag kom var det bara jag och personalen, men efter en liten stund kom det in fler och satte sig.

Sushin var god och jag går gärna dit igen. Khoki Sushi på Kyrkogatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0