Åtgärder



Tidigare idag åkte jag till jobbet och hämtade hem en av mina tavlor. Det har varit några saker med den som jag länge tänkt åtgärda, men det har inte blivit av. Men ska den visas offentligt på det viset får det vara ordning. I alla fall vill jag att mina tavlor ska vara som jag har tänkt dem att vara. Sagt och gjort. Nu är det åtgärdat. Skönt.

Bilden är en liten skärva av min senaste målning. Den är klar nu och kommer så ledes att premiärvisas på torsdag och söndag. Efter utställningen ska jag visa hela här i bloggen. Jag är själv väldigt nöjd med den och det var roligt att skapa den. För en gångs skull har jag haft en idé och genomfört den. Min föreställning var annorlunda än slutresultatet, men mer lika än vad det brukar bli för mig.

Allt som oftast har jag en tanke, jag börjar måla och när allt är klart kan jag själva knappt ana den ursprunliga idén. Det är inget jag bryr mig om. Det är ju slutresultatet som får räknas. Med den här bilden var min skiss i huvudet bara ungefärlig. Det är roligt när måleriet liksom får bestämma själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0