Kuddar till balkongen



När jag hade planterat min kärleksört slog jag till och sydde kuddfodral till kuddarna jag planerat att ha i balkongstolarna. Jag hade tänkt mig något blommigt, men hittade det här rutiga tyget. Det är säkert åtta år sedan jag köpte det. Jag tänkte sytt ett förkläde av det då, men det blev aldrig av.



Trots att kuddarna var väldigt medgörliga var det trixigt att få i dem, men det gick bra. Först tänkte jag sy ihop öppningen för hand, men sen blev jag lat (ovanligt...) och sydde rätt över med maskinen. Tänker att det är väl ingen som ska syna mina kuddar. Och är det någon som gör det - synd för dem! Från att jag valt tyget och till att allt vara klart gick det 35 minuter. Snabba ryck. Helt i min smak.



Jag klippte till en duk också. Tycker att det blev riktigt lyckat alltsammans. Borde köpa en matta att lägga ut på det smutstrista betonggolvet också. Sen är det bara för besöket att komma. Här kan man verkligen sitta och njuta av livet!



Och som jag sa lyfte jag ur lavendeln ur baljan och ställde den i en kruka på bordet istället. Det är inte ens några blommor på väg, men jag hoppas den hinner med att blomma i sommar ändå.


Kommentarer
Postat av: Minna

En balkong att dö för! Jag har faktiskt aldrig bott med balkong. Det måste vara fantastiskt att bara stega ut i friska luften...

2011-05-09 @ 22:33:28
URL: http://hemsjuk.wordpress.com
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Jag kan inte tänka mig att bo utan. Det är underbart skönt att ha en dörr att ställa upp. Inte alls samma känsla med att öppna ett fönster.

2011-05-09 @ 23:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0