Jösses! Mina muskler!



När man är ensam och ska flytta tunga möbler gäller det att vara kreativ, att tänka ut bästa flyttsättet innan man börjar. Ibland får ju inte möbler plats hur som helst när man måste göra en trång 90-gradersvändning. Då vill man inte backa och göra om. Det måste bli rätt på första försöket.



Sängen gick i alla fall galant. Från och med i natt har jag nytt sovrum! Får se hur det kommer att kännas. Jag har ju gillat att ha morgonsolen in genom sovrumsfönstret. Nu får jag ett mörkare och kanske också något lugnare sovrum, eftersom det vätter mot väster och innergården.



Därefter var det dags att flytta bokhyllorna. Först tömde jag dem i sängen. Ska man verkligen behöva ha så där mycket skit?! Jag tycker att jag är världsbäst på att rensa och slänga, men i den högen måste jag kunna slänga en hel del. Inte bara hålla på att spara hela tiden. Kläder är väl en sak. Det är ju förbrukningsvaror på ett sätt, men saker som man sparar i all evighet för att man kan tänkas behöva det där notbladet på den där sången vi sjöng i fjärde klass. Kom igen! Dags för ny slängvända. Gäller även kläder. Fast dem slänger jag inte så klart. Dem skänker jag.



Jag har inte en aning om hur jag ska möblera arbetsrummet, men bokhyllorna är på plats i alla fall. Det är sannerligen inte alldeles enkelt att flytta ting som är bra mycket större och tyngre än en själv. Jag kommer att ha sådan galen träningsvärk imorgon. Känner redan att bröst- och armmusklerna moler.

Klädskåpet till höger i bild är jag tveksam till om jag ska ha kvar, därför kommer jag att vänta med att flytta det till sovrummet. Ska jag inte behålla det kan det lika gärna stå kvar.



Just nu håller jag på med det här linneskåpet som innehåller alla mina byxor, underkläder, linnen, t-shirtar, tröjor och toppar. Det blir några kilo extra, men jag orkade verkligen inte packa ur och sen i igen. Galet vad tung den är! Dessutom är benen ganska klena så det går inte att dra hur som helst och jag har varit tvungen att ta tag nere kring benen, vilket ger en mycket krökt arbetsställning. Får se hur ryggen reagerar på det ...

Mest glad är jag över att jag faktiskt kom emellan den där springan mellan skåpet och dörrkarmen. Kanske inte är så tjock ändå som jag känner mig i bland! Haha!

Jahopp. Det är ju mängder kvar att göra så klart, men principiellt har jag ju skiftat rummen nu. Spännande. Jag ser fram emot att få lite nya ordningar. Förr i tiden möblerade jag rätt ofta. Här har det inte blivit av tidigare, så det var på tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0