När jag blir stor ...



När jag blir stor ska jag ha en trädgård med syren, kastanj, lupiner, kärleksört, löjtnantshjärtan, pioner, hallon, potatis, morötter, ärtor, ett stort trädäck, hönor, äppleträn och så lite lagom skolsken hela våren och sommaren. När det regnar ska det vara så där så hela luften blir alldeles frisk, men ändå tung av alla dofter. Det får gärna slingra en liten grusväg utanför tomten och det gör ingenting om någon bonde har sina hagar med betande kor i närheten. Fast inte så nära att alla flugor kommer till mig. Det gör heller ingenting om det ligger en fiskesjö nära där jag kan ha en liten halvmörken träeka.

Där i trädgården ska jag sitta från maj till september och dricka iskall hallonsaft och äta nybakade kanelbullar dagarna i ända. Då och då kanske jag går en vända i trädgården och småpratar med hönorna. Jag ska ha på mig stora fladdriga, blommiga klänningar och bara fötter. Förstrött skriver jag några meningar i min kommande bestseller. Inget måste så klart, eftersom jag redan lever i överflöd av pengar från den förra som redan översatts till oändligt många språk, blivit film och snart även musikal.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Härligt! Lite fläder också kanske? : )

2011-05-17 @ 22:12:10
Postat av: Elon

Sound great to me ;)

finns det någon gren som jag kan dingla på kanhända??

2011-05-17 @ 22:35:24
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Ja fläder kan jag tänka mig. Absolut! Om du gör saften åt mig så!



Kastanjen tänkte jag mig som klätterträd. Där kan du hänga Elonpelon ;)

2011-05-18 @ 13:40:33
Postat av: Mackan

Du borde ju inte gå barfota med tanke på alla otäcka getingar som ligger och sticker i gräset!!;)

2011-05-18 @ 14:18:04
Postat av: Kajsa

Klart jag gör, men du får hälla upp den själv ; )

2011-05-21 @ 09:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0