Minus 59 plagg



Ok så här gick utrensningen av kläder: 10 kjolar, 2 jackor, 1 kavaj, 2 shorts, 2 jeans, 1 par mjukisbrallor, 10 tröjor och koftor, 13 blusar, 3 tunikor, 4 klänningar och slutligen 11 toppar och t-shirts. Totalt 59 plagg. Inte illa på en röjning. Jackorna och kavajen var svåra att lägga till högarna. Kavajen har jag ägt i fem-sex år och bara använt två, tre gånger. Minns inte sist det var, men jag älskar den. Idag gav jag upp. Jag kommer inte att använda den av den enkla anledningen att jag inte har något att ha den till. Den passar inte till något. Jackorna, en vit och en blå jeansjacka, är båda av samma korta, lite bulliga modell. Verkligen inte ett snitt för en lång människa som jag. Likadant där - jag älskar dem, men de har hängt oanvända de senaste somrarna.

Fyra av kjolarna jag gav upp är också favoriter, men med tanke på ålder och kroppsform så passar de mig inte längre. Känns inte helt klädsamt som 30-åring på 180 centimeter att ha kjolar som slutar precis under rumpan. Gick an när jag var mer vältränad än vad jag är nu.

För några dagar sedan slog det mig att jag ska försöka mig på att sälja på loppis. Jag har en hel del prylar jag kan röja undan också. Lite lampor, porslin, böcker och film. På kulturhuset i Jönköping kan man hyra bord varje lördag för 160 kronor. Det är ju så pass lite pengar att det kan vara värt att se om någon vill köpa mina kläder. För något fel på dem är det verkligen inte. Flera av dem är nära på oanvända så jag hoppas och tror att andra skulle kunna tänka sig att köpa dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0