Mackfantast



Jag är lite utav en smörgåsfantast. Självklart är brödet viktigt, men inte i närheten av hur viktigt pålägget är. När sommaren närmar sig vill jag gärna ha ett salladsblad under osten, gurka eller tomat och en massa örtsalt ovanpå. Det är en riktigt sommarmacka för mig.

Helst ska den ätas utomhus och grönsakerna ska vara plockade i grönsakslandet eller växthuset. Eftersom det inte är något jag har tillgång till få jag nöja mig med grönt från mataffären. För att få det lite matigare är det perfekt med ett kokt ägg. Protein dessutom. Lite majonäs i botten och liksom på grönsaksmackan massa örtsalt.

Det bästa med att göra i ordning samtliga mackor man tänkr förtära är att man inte måste äta en i taget. En tugga här och en tugga där funkar fint om man inte kan bestämma vilken som är godast och således borde bli sparad till sist. OBS! Inget för den strukturerat ordningsamme ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0