Läskande kyla



Solen strålar från en klarblå himmel klädd med lätta molntussar som susar förbi. Till och med vinden är ljummen. Då kan man verkligen säga att det är sommar och i samma vända vaknar glassmonstret i mig. Nackdelen är att jag är laktosintollerant. Därför blir jag alldeles lycklig över de smarriga sorbéer som finns. Bland annat den här från Sia med flädersmak. Den är fantastisk. Söt, syrlig och mjölkfri. Den är verkligen läskande.

Fast det ska sägas att när det gäller glass brukar jag strunta i laktosen. Lite bullrig mage är väl inget att stå ut med om man får äta gräddiga, chokladiga kulglassar med noisettetopping. Fast jag äter det inte varje dag. Då skulle det vara jobbtigt att stå ut med magen. Både bullermässigt och viktmässigt ...

Sias hallonsorbé är förresten också en riktig höjdare. Ännu bättre med en hemmabakad kladdkaka att äta till. Mmm ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0