Klänning, kjol och topp



När jag och mamma var i Borås för någon vecka sedan köpte jag på mig tyg. Här är två jerseytyger. Jag vet inte riktigt vad jag tänker att det ska bli av dem, men jag köpte längder som ska räcka till en stor topp och en klänning. Ska se om jag kan hitta några bra mönster. Annars får jag utgå från mönster jag redan har och sedan rita dem som jag vill ha dem.



Jag köpte även det här romantiskt blommiga tyget med tanken att det ska bli en kjol. Tyvärr går det ju inte riktigt lika fort att sy kläder som kuddfodral. Jag hade gillat om det var så, men det är väl för att jag fortfarande är nybörjare på att sy kläder. Eller åternybörjare kanske man kan kalla det. När jag gick i högstadiet och fortfarande hade syslöjd på schemat sydde jag mycket kläder. Jag hoppas kunna komma tillbaka till samma nivå och sedan bli ännu bättre. Drömmen är att kunna sy något på dagen som man kan ta på sig på kvällen. En bit kvar ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0