Kärleksört



Jag skulle hela våren ha satt min kära kärleksört i en rejält större kruka. Jag hällde i massa lecakulor i botten på en hink för att få bra dränering och sen på med massa fräsch jord. Jorden som kärleksörten satt i var verkligen uttömd på näring och hade torkat samman kring rötterna.



Hoppas bara nu att den förmår att ta sig i sin nya miljö. Jag ska låta den stå några dagar och sedan fylla på med mer jord. Den brukar alltid sjunka undan en del.



Det börjar bli lite fason i min gröna hörna på balkongen ändå.



Så här såg kärleksörten ut i september. Ranglig och inte sig lik riktigt, men då växte den från rotskott. Nu är det "egna" växter som kommer. Måtte den inte dö ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0